torsdag 2 juli 2009

Härligt garn!

Fyndade detta garn på tradera, 4st nystan *50g Jag är egentligen inte typen som tycker om blått men detta garn föll jag verkligen för! Det är så mjukt och fluffigt och vackert!
Och nu till det svåra, jag vill så gärna ha en typ av tröja i detta garn eller sorts bolero. Men erftersom det bara är 4 nystan så räcker de väl knappast till ngt sådant. Kunde man blanda med ett annat garn av annan kvaliet och grovlek? Men det vet jag verkligen inte hur man får till, då måste man väl ändra maskantal för att få det att passa annars ändrar väl "plagget" form om man byter till ex tunnare garn?
Förslag på mönster mottages varmt tacksamt! Eller förslag på var man kan få tag i mer av detta garn. Det heter: My world "San Marino" Det står också att det är importerat från Turkiet av Coop Norden AB

1 kommentar:

  1. Hej! Fem år senare googlar jag detta garn för att räkna ut vad jag ska göra med mina två nystan. :)
    Vad gjorde du av dina? Jag är beredd att byta/sälja mina via Ravelry men tvivlar på att någon kommer att nappa då garnet inte ens fanns i deras databas.

    SvaraRadera